مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آبان 1398 ساعت 09:382019-10-24بين الملل

افشاگری از سازمان منع تسلیحات شیمیایی| تحریف گزارش برای متهم کردن دولت سوریه


یک افشاگر که خود قبلا عضو سازمان منع تسلیحات شیمیایی بود، از تخطی این سازمان از اصول خود در تحریف گزارش درباره حمله شیمیایی به دوما برای متهم کردن دولت سوریه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با گذشت حدود یک سال ونیم از حمله موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به مواضع ارتش سوریه به بهانه استفاده دولت این کشور از سلاح های شیمیایی علیه تروریست ها در شهر دوما ، اکنون یک افشاگر ادعای سه کشور مذکور و بهانه آنها برای حمله موشکی را رد کرد.

یک افشاگر در سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) اخیرا در دادگاهی شهادت داده است که این سازمان در سال 2018 گزارش خود درباره به کار رفتن سلاح های شیمیایی در حمله هوایی به دوما را تحریف کرده بود تا به نتیجه از پیش خواسته که همان متهم کردن دولت سوریه به استفاده از این تسلیحات ممنوعه علیه مردم خود بود، برسد.

به نوشته وبگاه شبکه راشاتودی اکنون هیأتی از کارشناسان بنیاد شجاعت (Courage Foundation) می گویند گزارش آن زمان سازمان منع تسلیحات شیمیایی بر اساس یک نتیجه گیری اشتباه بود تا عامدانه منجر به خروجی مطلوب غرب علیه دولت سوریه شود.

نتیجه گیری این هیأت بر اساس شهادت و مدارک یک محقق سازمان مذکور است که اعتراف کرده سازمان متبوعش از رسالت خود تخطی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشاگری از سازمان منع تسلیحات شیمیایی| تحریف گزارش برای متهم کردن دولت سوریه

افشاگری از سازمان منع تسلیحات شیمیایی| تحریف گزارش برای متهم کردن دولت سوریه